A kor, a politikai változások, az életformák mind kitermelték a fogyasztandó divatvonalakat. A stílusból divat lett, ami vonzotta a művészvilágot. A legjobb szabászokat leváltották a fantáziadús tervezők, akik szabadon kezdtek szárnyalni, levetve minden kötöttséget, figyelve a nagyvilág szépségeit, rémségeit, rezdüléseit. A tervezők érzékeny emberek, ma már semmi sem szent számukra. Bármit megtehetnek, és élnek is ezzel a lehetőséggel.
Emlékszel mikor volt az első nagy botrány divatiparban?
Hosszú haj, pólót farmerral, kábítószer, szexuális forradalom, pszichedelikus rockzene, marihuána és LSD, Beatles.
1964 április 22.-én, WNBC TV Channel 4-en, New York Cityben, a New York World Fair megnyitásánál, először használta a HIPPI elnevezést. Mi változott azóta? Nagy volumenben gondolkodva semmi. Az alapok ugyanazok. Minden maradt csak pepitában.
Az ipar felfedezte, hogy a deviáns magatartást a saját busás hasznára, fordíthatja.
Le a tartóssal, éljen az eldobható!
Minden tél közepén, beindulnak a divathetek, hogy a gazdag divatházak, az egy év múlva bekövetkező újabb télre készült “kreálmányaikat” bemutathassák. Ezeknek a hatalmas sajtónyilvánosság előtt zajló show-k a divatlapoknak, és a divatipar többi szereplőjének szólnak. Egyetlen céljuk van a figyelem rájuk és csakis rájuk irányítása.
Bármi áron!!
Egyetlen biztos receptje van a céljuk elérésének a botrány. Amelyik divatház jobban teljesíti ezt az egy kritériumot, azzal lesz tele a sajtó és dörzsölheti a tenyerét, vakszolhatja a bukszáját a vezető tervező. Nem a potenciális vevőknek szólnak ezek a műsorok, nem kell rettegnie senkinek, hogy amit ott látott az lesz a divat. Francokat!
A divatot a készítők fogják meghatározni, azokat az alapanyagokat felhasználva, amiket az elszállt fantáziájú művészek a kifutókon bemutattak. A vásárlóknak, üzleteknek szervezett bemutatók nem hír értékűek, sőt, titkosak. Erről a világról csak a bennfenteseknek van információjuk. Ott mozognak a legnagyobb pénzek, nem a divatbemutatókon. Ott válik el mit fog hordani az utca embere a következő divat szezonban.
Szóval csak nyugi!
A Gucci, Rick Owens, Roberto Cavalli, Dior … elérték céljukat, mindenki róluk beszél, rettegnek, és nevetnek a következő téli szezonra vizionált férfi ruhák és kiegészítők láttán.
Ne rohanjunk ennyire előre, a téli kabátot betenni akarjuk a szekrénybe nem kivenni. Nézzük meg lazításként a legnagyobb botrányt kavart 2016 tavasz-nyári férfiaknak szánt ruhákat a fent említett tervezőktől.
Most az androgün = nemtelen férfi divatot próbálják lenyomni a torkunkon.
A színeket nézzétek, a többi csak színház…
A hippi mozgalom, ami útjára indította a mai divatipart a választóvonal volt. Minden ami előtte volt klasszikus, minden utána jön instant.
Ne feledjétek, a divat a fogyasztásra, felszínességre akar rávenni, a stílus a minőségre, mélységre. Melyik a nagyobb üzlet?
Kombináld a kettőt, de légy észnél!